Asegurar la felicidad del paciente con reemplazo total de rodilla / Assuring the happy total knee replacement patient

http://www.bjj.boneandjoint.org.uk/content/95-B/11_Supple_A/120.abstract

Assuring the happy total knee replacement patient

  1. M. Drexler, MD, Orthopaedic Surgeon1;
  2. T. Dwyer, MBBS, Orthopaedic Surgeon2;
  3. R. Chakravertty, MD, FRCSC, Orthopaedic Surgeon1;
  4. A. Farno, MD, FRCSC, Orthopaedic Surgeon1; and
  5. D. Backstein, MD, MEd, FRCSC, Head of Orthopaedic Surgery1
+ Author Affiliations
  1. 1Mount Sinai Hospital, 600 University Avenue, Toronto, Ontario, M5G 1X5, Canada.
  2. 2Women’s College Hospital, University of Toronto Orthopaedic Sports Medicine, 76 Grenville St, Toronto, Ontario M5S 1B1, Canada.
  1. Correspondence should be sent to M. Drexler; e-mail: mt.drexler@gmail.com
Resumen 

El reemplazo total de rodilla (PTR) es una de las operaciones más frecuentes en cirugía ortopédica en todo el mundo. A pesar de su reputación científica como todo un éxito, sólo el 81% y el 89% de los pacientes están satisfechos con el resultado final. Nuestra comprensión de esta discordancia entre el paciente y la satisfacción del cirujano es limitada. En nuestra experiencia, se centran en cinco factores principales pueden mejorar las tasas de satisfacción de los pacientes: correcta selección del paciente, la fijación de las expectativas apropiadas, evitando complicaciones prevenibles, el conocimiento de los puntos más finos de la operación, y el uso de ambos pre-y post-operatorio vías. El conocimiento de la existencia, así como la identificación de los factores predictivos de la discordancia paciente-cirujano potencialmente deberían ayudar a mejorar los resultados del paciente.

Abstract

Total knee replacement (TKR) is one of the most common operations in orthopaedic surgery worldwide. Despite its scientific reputation as mainly successful, only 81% to 89% of patients are satisfied with the final result. Our understanding of this discordance between patient and surgeon satisfaction is limited. In our experience, focus on five major factors can improve patient satisfaction rates: correct patient selection, setting of appropriate expectations, avoiding preventable complications, knowledge of the finer points of the operation, and the use of both pre- and post-operative pathways. Awareness of the existence, as well as the identification of predictors of patient–surgeon discordance should potentially help with enhancing patient outcomes.
Cite this article: Bone Joint J 2013;95-B, Supple A:120–3.